Kasih sayang ibu


Ibu
Kasih sayang ibu


Ketika semilir angin yang dingin mengepungku,
Kau hangatkan aku dengan pelukanmu.

Ketika sinar syamsi menampar wajahku,
Kau jadikan dirimu payung pelindungku.

Ketika rasaku hanya terluah melalui mata,
Kau pinjamkan jari-jemarimu mengesat air mataku.

Ibu, 
Walau hatimu aku toreh berkali-kali
salangkan kau bisa membalas dengan doamu yang tiada hijab antara Ilahi,
Kau memilih untuk terluka dan memberi bahagia kepadaku.

Lalu ibu,
Terbayarkah segala hamparan jasamu itu dengan wang jasaku?
Dan ketika aku berikan selangit kesenangan, 
berbaloikah dengan deritamu duhai ibu?

Langsung aku bicara kepada Ilahi  
"Alhamdulillah, terima kasih untuk rahmat-Mu ini
Sungguh ibu tiada taranya..."



 Meera Dumeera 
Sintok, Kedah
3 Oktober 2013



JOIN CONVERSATION

2 rakan:

  1. ibu segala-galanya bagi kita kan? :) btw SM done follow sini, jemput singgah ke blog kalau sudi :D

    ReplyDelete
  2. @Santan Manis Ya, tiada pengganti. =) Terima kasih sebab follow dan insya-Allah saya singgah blog SM.

    ReplyDelete

Komen

Powered by Blogger.